Copyright: Maja Bang

20111003

Tude_kiks_

Syntes der er røget lidt for mange "sukker" kiks ned her på det seneste.
Så i dag har jeg prøvet at bage disse kiks.

Sunde Tudekiks med æble og kanel:


2 dl grovvalset havregryn
1 dl grahams mel
1 dl mel
1/2 tsk bagepulver
1 tsk kanel
3 spsk olivenolie
ca. 3/4 fint revet æble
ca. 1 dl mælk

Bland først alt det tørre og tilsæt olivenolie
Tilsæt derefter æble og mælk.
Dejen skal være lidt klisteret.
Rul dejen tyndt ud mellem to stykker bagepapir, skær kiksene i passende stykker og stik nogle huller med en gaffel.

Bag dem ved 200 grader i ca 20 min til de er spøde.

P.S. JW er altså blevet god igen. Selvom det åbentbart nogengange er lidt hårdt at være storebror.

6 kommentarer:

  1. Tudekiks er nogen gange en helt nødvendig ting og halv de så ovenikøbet er halvsunde og med æble og det hele er det jo lige før de også går sum "hænger bare lige lidt med mulen kiks" ik?

    SvarSlet
  2. Tak, dem hapser vi lige, Alberte spurgte i dag henkastet og med stor selvfølgelighed "hvilken kage skal vi så bage i morgen" der går vildt meget "kage" i den herhjemme fordi vi har så meget frugt i haven der skal bruges. Så tudekiks med æble er et godt alternativ.

    SvarSlet
  3. Er spændt på hvad I synte om dem...for jeg har selv digtet lidt på opskriften, bla. byttet smør ud med olivenolie...

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med at det er "tude"kiks. Glæder mig til at afprøve opskriften.

    SvarSlet
  5. Her må jeg le.. så fedt ;-)

    SvarSlet