Copyright: Maja Bang

20101018

Sybog fra 1940

"Hvorfor er saa mange Mødre bange for at sy Tøj til deres Drenge"...??

Har hun ret den gode gamle dame?
Jeg syntes, hun har fat i noget, at det er vigtigt at detajlerne er på plads på drengetøjet, jo større dreng, des vigtigere, men det behøver jo ikke ligefrem at skræmme.


An old sewing book from 1940, the author ask, "why so many mums is afraid of sewing clothes for there boys"..??

Does the old lady have a point?
I maybe think she have, It´s so important that the details at the boys clothes correct, the bigger boy the more important. But it does not need to scare.

3 kommentarer:

  1. Da mine drenge var små syede jeg blandt andet jakker til dem - batman-jakker med paspoleret lommer i. Det var godt nok ikke tilbage i 1940 (trods alt), men jeg turde godt!!! Sidder lige og sukker over de jakker, hvor mon de er nu!!!

    SvarSlet
  2. Elsker sådanne gamle sybøger!

    Måske er der lidt om snakken? Det er altid nemt at få metervarer med fine prints til piger, og at lave pigeting er nemt... men drengeting kræver måske lidt mere? Det er jo lidt det samme med herretøj.

    SvarSlet
  3. Jeg synes det er ok med bukser mens de er små, men så bliver det svært for sådan en som mig ihvertfald :)
    det er sikkert en skøn bog

    SvarSlet