Copyright: Maja Bang

20110808

Broderi_broderi_




Min baggrund som Industriel beklædning designer, fornægter sig ikke, jeg kan godt lide når det går stærk!
Det lille fugle broderi har jeg lavet på min symaskine, men broderigarn i undertråden, nemt og hurtig og jeg syntes resultatet er blev meget fint.
Og Karens sykit har jo gjort det nemt, at vælge de smukkeste farver.
Må jo indrømme, at jeg stadig ikke er kommet igang med et korsstringsbroderi.
Måske man kan amme samtidigt med, for så får jeg jo snart masser af tid til det.

PS: Blusen er syet af et par ærmer, fra en bluse(den var helt ny!) købt i genbrug, syntes nogen gange, det er svært at få rib, der passer i farve til metervaren, her var jeg ihvertfald ude over det problem.
Resten af blusen er ved at blive til en pude til JW nye seng.

10 kommentarer:

  1. Virkelig en fin detalje. Der skal så lidt til. Jeg havde aldrig klaret den vinge på symaskinen, jeg kan kun sy ligeud ;)

    SvarSlet
  2. Malene: På de små detailjer har jeg siddet og drejet manuelt på håndtaget...;)

    SvarSlet
  3. Åhh hvor stjerne-fint, hvis jeg sender dig et par gamle T-shirts kan du så ikke lige....? ;)

    SvarSlet
  4. Hvor er den skøn! Tænk at maskinen kan lave det så fint. Det burde man da forsøge sig med :)

    SvarSlet
  5. Nice work! You are a textile designer?

    SvarSlet
  6. Hey Julia
    Normally i´m working as a kids wear designer, but right now, i am on maternity leave, So i am just enjoy making things in hand, instead of using the computer all the time..;) really funny in fact...
    The little bird is made with my sewning machine, just using emb. yarn as the underthread, very easy;)
    //Maja B

    SvarSlet
  7. Hvor er det fedt!!! Og virkelig fin blog du har, som jeg først har opdaget nu:-) Glæder mig til at læse med fremover..
    Kh Ninna

    SvarSlet
  8. Hej Maja!
    Vil lige høre om det er okay, hvis jeg linker til dette indlæg på min DIY-blog http://juliarungediy.blogspot.com/ :o)
    Synes det er en super idé! :D
    Kh. Julia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og det er du meget velkommen til...
      Hej fra Maja B

      Slet